Ja, v Ljutomeru. Minuli teden se je odvila že petnajsta edicija Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina. Fantastične filme vedno spremlja nič manj fantastično festivalsko vzdušje.

Gotovo najbolj unikaten slovenski filmski dogodek je obiskovalcem že tradicionalno ponudil vse sorte užitkov; filmske, vinske in tiste v spremljevalnem programu. Grossmann je letos s 35 celovečernimi filmi, 12 dokumentarci in 43 kratkimi filmi iz 38 držav sveta postavil rekord, filmske projekcije so tako prvič zavzele še Ormož. V programu o mlačnosti, politični korektnosti in želji po vsesplošnem ugajanju tudi letos ni bilo ne duha ne sluha.

Programski vodja Grossmannovega festivala Tomaž Horvat je dejal, da je na festivalu vedno prisotna večina avtorjev prikazanih filmov: »To je naša posebnost. Smisel filmskih festivalov je prav v tem, da lahko spoznaš avtorje filmov.« Dodal je, da je žanrske produkcije v Sloveniji zelo malo: »Kar je škoda. Ti filmi so narejeni za občinstvo. Zdi se mi, da slovenski film – generalno gledano – premalo komunicira s svojim občinstvom.« Da bi se to v prihodnosti spremenilo, v sklopu festivala organizirajo tudi različne filmske in ustvarjalne delavnice.

Foto: Sandi Kelc

Tudi na povorko zombijev, ki je ni bilo, so obiskovalci prišli

Poleg krvi in solz groze je na festivalu, vendarle je potekal v Prlekiji, teklo tudi vino; svoje mojstrovine so predstavili vinarji. Spremljevalni program je ponudil koncerte, delavnice, razstave, gledališko predstavo, filmski kviz, subkulturno tržnico in zombie karaoke, poskusiti je bilo mogoče tudi »prleško kühjo«.

Najatraktivnejši del festivala ostaja spektakularni zombie walk, pohod živih mrtvecev po mestnih ulicah. »Povorke se vsako leto udeleži okoli sto do sto petdeset maskiranih obiskovalcev, pridružijo se jim tudi tisti brez mask. Veseli nas, da se pohoda udeležuje vse več otrok. Za nekaj let smo z zombie povorko sicer prenehali, saj tudi z zaračunavanjem maske nismo pokrili vseh stroškov za masko uporabljenih profesionalnih materialov. Obiskovalci so na povorko vseeno prišli in se začeli maskirati sami. Pa smo si rekli, gremo dalje!« je povedal Horvat.

Nekateri dogodki so brez vstopnin, zato organizatorji festivala točnih podatkov o številu obiskovalcev nimajo, je dejal: »V povprečju letno na vseh prireditvah festivala naštejemo okoli 8.000 obiskovalcev, letos smo prišli do številke 10.000. Večina obiskovalcev je iz Slovenije, a jih vse več prihaja tudi iz drugih držav. Še zanimivost: večino gostov predstavljajo obiskovalci izven naše regije. Smo ena redkih ali morda celo edina prava turistična prireditev v Pomurju, ki ne nagovarja le domačinov.«

Foto: Sandi Kelc

Vino so prilili kasneje

Grossmannov festival so lansirali v letu 2005, ob stoletnici slovenske kinematografije. Če morda niste vedeli: prav v Ljutomeru so, izpod roke dr. Karola Grossmanna, le deset let po iznajdbi novega medija nastali prvi metri slovenskega filma. Nov festival je nastal na pobudo Filmske prakse PLAN 9 in Prleške razvojne agencije ter s pomočjo evropskih kulturnih skladov, v sodelovanju s partnerji in pokrovitelji ga organizira Kulturno-turistično društvo Festival Ljutomer.

Prvotno ime festivala je bilo Grossmanov festival digitalnega filma, je povedal programski vodja festivala: »Smo pa že takrat v zaprašenih arhivih poiskali slovenske žanrske filme iz 60. in 70. let prejšnjega stoletja, kasneje pa smo se še bolj osredotočili na grozljivke. Čez nekaj let smo festival preimenovali v Festival fantastičnega filma, leto zatem smo imenu dodali še vino.« Program festivala so z leti nadgrajevali in sčasoma je Grossmann postal eden najzanimivejših filmskih dogodkov v tem delu Evrope.

Foto: Sandi Kelc

New York, Mexico City, Bruselj in … Lotmerk

Dober glas o Grossmannu je segel tudi v Združene države Amerike; tam je najbolj brana neodvisna filmska revija na svetu MovieMaker Magazine lani festival uvrstila na seznam 30 najboljših žanrskih festivalov na svetu. Družbo mu delajo še festivali v New Yorku, Los Angelesu, Chicagu, Mexico Cityu, Torontu, Londonu, Helsinkih, Bruslju in tako dalje. Ljutomer je tako ponosno ob bok stopil mestom z mnogo bolj zvenečimi imeni, da o njih številu prebivalcev (Ljutomer jih šteje manj kot 3.400) ali finančnih sredstvih za organizacijo festivala ne razpredamo.

Programski vodja Grossmanna je priznal, da je uvrstitev presenetila tudi organizatorje. Uspeh festivala je pripisal zagnanosti skorajda gverilske organizacijske ekipe:  »Tudi sami smo res veliki oboževalci fantastičnih filmov. Festival radi delamo, čeprav to postaja vse bolj naporno in zahteva veliko odrekanja. Veliko večino financ vlagamo nazaj v program; festivala nikoli nismo organizirali zaradi dobička. Mislim, da naši obiskovalci to tudi začutijo. No, 'preštimajo'.«
 

Kdo bo hudega mačka imel za zmeraj?

Hudega mačka za najboljši celovečerni film 15. Grossmannovega festivala je po izboru strokovne žirije prejel indijski fantazijski film Tumbbad. Častna huda mačka za izjemne prispevke k žanrski kinematografiji sta prejela častna gosta festivala, igralka Christina Lindberg in režiser Sam Firstenberg.

Hrupnega mačka za najboljši glasbeni dokumentarec je prejel film Allinovi, Slakovega hudega mačka za najboljši kratki film film Moj prvi, nagrado melies d'argent za najboljši evropski fantastični kratki film Upi, nagrado občinstva za najboljši celovečerec X – izkoriščani, zmagovalni film Male delavnice groze je postal Smrtni greh. Vinski šampion hudi maček je postal lanski letnik polsuhega muškat otonela Vinoreje Kaučič.

Foto: Sandi Kelc

S spleta

Komentarji (0)

S klikom na gumb Komentiraj se strinjate s pravili komentiranja.

Starejše novice