Prejemnica Borštnikovega prstana Jette Ostan Vejrup (foto: Jože Suhadolnik/arhiv MGL).
Borštnikovo srečanje je pripravljeno zares, v polnem obsegu in organizatorji upajo, da mu bo sledila s presežki bogata gledališka sezona brez novih valov, prekinitev in zastojev.

Pred Slovenskim narodnim gledališčem Maribor je danes potekala novinarska konferenca, na kateri so predstavili program 56. Festivala Borštnikovo srečanje. Pri predstavitvi so sodelovali umetniški direktor festivala Aleš Novak, selektor tekmovalnega programa Rok Bozovičar in direktor Slovenskega narodnega gledališča Maribor Danilo Rošker.

Borštnikovo srečanje bo letos potekalo med 14. in 27. junijem, vodstvo festivala pa je vztrajalo pri odločitvi, da bo izvedeno v živo, pred občinstvom, ne glede na to, da so se medtem mnogi evropski festivali odločili za hibridne, digitalne in spletne izvedbe.

Festival prinaša kakovosten in raznolik gledališki program in je pomemben za promocijo in uveljavljanje slovenske gledališke ustvarjalnosti, povezanost slovenskega gledališkega prostora, razvoj novih občinstev, relevantnost strokovnih presoj in vrednotenje ustvarjalnih dosežkov, pa tudi za mednarodno promocijo slovenskega gledališča in razvoj strokovne refleksije.

Na novinarski konferenci so razkrili tudi ime letošnje dobitnice Borštnikovega prstana, to je Jette Ostan Vejrup, danska igralka, ki od leta 1989 živi in ustvarja v Sloveniji. Od leta 2004 je stalna članica Mestnega gledališča ljubljanskega, s katerim bo tudi nastopila v tekmovalnem programu v predstavi Sedem dni.

Direktor SNG Maribor Danilo Rošker, umetniški direktor festivala Aleš Novak in selektor tekmovalnega programa Rok Bozovičar.

S prodorom v slovenski gledališki prostor je igralka, ki po lastnih besedah še vedno usvaja slovenščino, a je kljub temu osvojila odre slovenskega gledališča, nedvomno razširila njegove meje in pri tem odgovorila na vprašanje: »Kako stati pred publiko in biti prepričljiva, da bodo vse te besede, ki pravzaprav niso moje, zazvenele kot moje?«

Osrednji del festivala predstavlja nerealiziran tekmovalni program iz leta 2020, v katerem se bo zvrstilo osem predstav po izboru Roka Bozovičarja, ki si je v gledališki sezoni 2019/20 ogledal več kot 110 uprizoritev, na katere je tokrat lahko pogledal tudi s časovne distance.

»Tekmovalni program tako v aktualizacijo stopa po letu dni, po travmatičnem obdobju, v katerem si gledališče ni uspelo izboriti možnosti predaha in refleksije. S tem ne mislim zgolj na premislek produkcijskih pogojev, ki s hitrim tempom proizvodnje izčrpavajo ustvarjalce in z repertoarno inercijo topijo ustvarjalno občutljivost, temveč zlasti refleksijo odnosov znotraj gledališke skupnosti in relacij do vloge gledališča v javni sferi. Koronski ukrepi, poteze kulturne politike in Mia Skrbinac so odprli prostor možnosti številnih premikov, vendar gledališče ni zmoglo napora koraka v njegovo potencialnost,« je povedal Bozovičar in dodal, da se »kljub nezaznamovanosti sezone in tekmovalnega programa s sedanjim kontekstom in morda prav zaradi oddaljenosti v tekmovalnem izboru jasneje pokažejo vidiki in dileme, ki vztrajajo v središču družbenega in umetniškega interesa. Kot tehtnejši poudarek se izkazuje družbena marginalizacija drugega oziroma ženska pozicija, prav tako močno odzvanjajo generacijski konflikt, sistemska protiustavnost in soočanje z duševnimi motnjami, ki v času pospešenega nadoknadenja zamujenega razkrivajo samoumevne ideologije vsakdana pa tudi neizogibne človeške in gledališke minljivosti.«

Otvoritvena predstava 56. Festivala Borštnikovo srečanje Nomad mednarodno priznanega koreografa Sidija Larbija Cherkaoiuja v produkciji belgijske gledališke skupine Eastman (foto: Filip Van Roe).

Festival kljub negotovim časom ohranja mednarodno razsežnost, saj se ga bodo udeležili številni gostje iz tujine, med njimi skupina Eastman mednarodno uveljavljenega režiserja in koreografa Sidija Larbija Cherkaouija, katere gledališka predstava Nomad bo pospremila slavnostno odprtje festivala v petek, 18. junija, ob 20. uri v Veliki dvorani Slovenskega narodnega gledališča Maribor.

»V spremljevalnem programu se bo zvrstilo kar osem tujih gledaliških predstav, gostimo več okroglih miz in panelnih diskusij z mednarodno udeležbo ter niz zanimivih glasbenih dogodkov. Strokovni program že tradicionalno pripravljamo v sodelovanju s številnimi partnerji in soorganizatorji,« je povedal Aleš Novak in v tujem delu programa izpostavil še »gostovanje Berliner Ensemble s predstavo Pločevinasti boben v režiji umetniškega direktorja gledališča Oliverja Reesa, ki bo tudi gost našega festivala, in v igralski izvedbi sijajnega igralca Nica Holonicsa ter projekt, ki ga pripravljamo v sodelovanju z Italijanskim inštitutom za kulturo v Ljubljani – glasbeno-gledališki projekt Klub Taiga (Dear darkness) v izvedbi Teatro di Roma – Teatro Nazionale (IT).«

Festival nadaljuje prizadevanja za vzgojo novih občinstev in vključenost študentov, čemur sta namenjena sklopa Mlado in Študentsko gledališče, letos pa program selijo tudi pred domove za starejše občane in druga nova prizorišča.

V sklopu Mladega gledališča izpostavljamo Neverjetno potovanje Rdeče kapice (La Caputxeta Galactica) avtorja in režiserja Insectotropicsa (ES). Multimedijska predstava ponuja izvirno predelavo priljubljene pravljice o Rdeči kapici: mladim postavlja vprašanja o tradicionalnih vrednotah, recimo prijateljstvu, zvestobi in solidarnosti, starejšim gledalcem pa odpre še pogled v nezavedne procese oblikovanja osebnosti.

Urnik 56. Festivala Borštnikovo srečanje si lahko ogledate tukaj.

S spleta

Komentarji (2)

S klikom na gumb Komentiraj se strinjate s pravili komentiranja.
Surfeiter (nepreverjen)

Omejen, majhen krog ljudi, ki sebe imenujejo umetniki ali celo bohemi, ki kao glumijo, pardon, se umetniško izražajo ter spolno občujejo med sabo, pred sabo in potem sami sebe ocenjujejo in nagrajujejo ... delijo razne kipce, prstane ter ostalo ničvredno navlako ... celo tako so naduti, da si ne dovolijo nobene kritike ... kakorkoli do nje pride, se takim takoj očita nepoznavanje, nerazumevanje, zaplankanost skratka ... alkoholna ali drugih substanc omama jim vliva poguma za zaničevanje drugače mislečih ... pozivam vas, pojdite na kavo v bife SNG-a v MB ... sami šestnajsto razredni kao glumci, ki bi v neki resnični kulturni uprizoritvi lahko glumili le mrtvece ...

Surfeiter (nepreverjen)

... in potem so nekem ključu tukaj kretenčki, direktorji državnih podjetij, ki se kao razumejo v kulturo in na veliko razvezujejo mošnjičke, kateri niso njihovi ... fotografirajo se s tistimi bebavimi grimasami na obrazih, češ, poglej me: ... pizda, sem as ... em se razumem v kulturo, em jo z donacijami, sponzorstvi vašega davkoplačevalskega denarja omogočam navadni raji ... nobeden ne vidi, da radodarnežev iz privatnega sektorja ni blizu in nobeden ne opazi, da ni blizu v bližnji preteklosti tako radodarne banke, ki ste jo, pizda vam mimogrede materina, prodali ... je mar ta nezainteresiranost privatnega kapitala znak, da ste za odpis?

In reply to by Surfeiter (nepreverjen)

Starejše novice