Kaj smo ugotovili po koncu Festivala Lent?

NovicaKomentarjiDeli na Facebooku Deli na Twitterju Deli na Google Plus Pošlji po elektronski pošti

Moje ime:

Moj email:

Prijateljevo ime:

Prijateljev email:

Besedilo:

Povezava bo samodejno pripeta v sporočilo

Kaj smo ugotovili po koncu Festivala Lent?

Po koncu festivala smo strnili misli in razmislili v čem je bil festival odličen in kje najbolj peša. Nekaj krivde nosi tudi nestanovitno vreme.

Kaj smo ugotovili po koncu Festivala Lent?
  • Kaj smo ugotovili po koncu Festivala Lent? Kaj smo ugotovili po koncu Festivala Lent?

V soboto oziroma nedeljo zgodaj zjutraj, se je končal jubiljeni, 25., Festival Lent. Mesto se bo spet usidralo v ustaljene tirnice in se pokrilo s sivino nezadovoljnega vsakdana. Četudi je zunaj poletje. Pa sej bodo ljudje šli na Pohorje pa na Mariborski otok. In to je vrhunec naše kreativnosti preživljanja prostega časa? Če je za večino vrhunec Festivala Lent ognjemet, potem je zgodba jasna. Tudi tista o slabo obiskanih prizoriščih festivala in nasplošno slabi prodaji Lent. Pa so za vse res krivi zgolj neprilagodljivi in trmasti Mariborčani brez smisla za kvalitetno umetnost?

Muhasto vreme

Nestanovitno vreme že pregovorno sovpada s pričetkom Festivala Lent. Naj spomnimo, da je teden pred pričetkom veljal za enega najbolj vročih letos, suša je že najedala vrtnine in poljščine, ko je nastopil Lent in poskrbel za odžejanje osušene zemlje. Po Mariborskih ulicah že nekaj časa krožijo zgodbe o čudežni moči festivala, ki lahko prikliče dež kot so ga nekdaj znali stari indijanci. Zadeva je že malo zastrašujoča, predvsem pa preveč ponavljajoča, da bi človek še lahko verjel v naključje. Vsekakor eden izmed večjih dejavnikov letošnjega slabšega obiska prireditev, ker so Mariborčani pač "na komot". Morda niti za koncert legendarnih Rolling Stonesov ne bi bili pripravljeni z dežniki in pelerinami, stati v dežju pod odrom. Kaj pa za Modrijane? To bi velelo preveriti, saj je poleg muhastega vremena, muhast tudi kulturni okus prebivalcev ob Dravi. Kot je bi rekel Forrest Gumb: »Mariborčani so kot škatla bonboniere. Nikoli ne veš kaj dobiš«.

Festivalska prizorišča

Še vedno ostaja grenak priokus zaradi umika Glavnega odra na Dravi. To je bilo srce festivala, osrednja točka, ki je festival povezala s celotnim Lentom, vse do Niagare, ki je letos le od daleč opazovala dogajanje, ki se je ustavilo že pri Vodnem stolpu. Če si naredil korak dlje je bilo jasno, da greš domov. Ker festival se pač tam konča in pika. Sicer nadomestni Glavni oder na trgu Leona Štuklja odlično paše v mestno veduto, pa odra na Dravi nikoli ne bo mogel nadomestiti. Ker pač to ne gre. ali si na Dravi ali pa nisi. Vmesne variante tukaj ni. Kaj točno je krivo, da letos niti Bob Geldof ni uspel napolniti 1600 sedežev pred Glavnim odrom je težko vprašanje. Sicer je pred koncertom deževalo, vendar se je kasneje umirilo. Pravzaprav je samo folklornim skupinam v sklopu Folkarta uspelo napolniti prizorišče Glavnega odra. V devetih dnevih?!

 

Folkart

Tudi Večerov oder je letos kazal klavrno podobo. Kje so tisti časi, ko je ogled koncertov na tem, rockerskem odru, bil brezplačen in pomenil obvezno točko sprehoda po Lentu. Že nekaj let ga obdaja ograja in primež vstopnine, ki Mariborčane zmeraj dela nejevoljne. Kaj točno je botrovalo slabemu obisku, producent Andrej Težak Tešky, ni vedel. »Težko je reči, saj je Mariborska publika resnično specifična. Najprej benti nad tem, kako so vsako leto Kreslin, Lovšin in Predin, ko pa ponudiš nekaj novega pa nihče noče prit. Grem stavit, da bi koncerti prej omenjenih bili nabito polni, kljub vsem pritožbam,« se Mariborčanom čudi Tešky.

Kljub vsemu je priljubljenim S.A.R.S., domačim matadorjem Happy Ol'McWeasel in preverjenim Jinxom uspelo do konca napolniti prizorišče, kar pa je slaba tolažba ob vseh ostalih nastopajočih, ki po kvaliteti nikakor ne zaostajajo za prej omenjeno trojico. Še Stereo MC's, ki so veljali za vrhunec Večerovega odra ni uspelo niti do tretjine napolniti Festivalne dvorane Lent kamor so zaradi slabega vremena bili prestavljeni. Tukaj bi težko našli vzrok slabega obiska, saj je skupino Stereo MC's za ceno Lente drugje po svetu nemogoče videti. Mariborčani pa so jim obrnili hrbet. Dež? Je padal ja, ampak koncert je bil v zaprti dvorani. Razumete?

Happy Ol'McWeasel

Intimni Sodni stolp je kazal dobro podobo skozi celoten festival, vendar je ob odličnem programu z vrhuncem skupin Avtomobili, Elevators in Brest z Vesno Zornik, težko oceniti, kako bi izgledalo pododrje večjih dimenzij. Sicer pa si želimo, da oder ostaja v butičnih dimenzijah, ki mu dajejjo poseben čar. In tudi napolniti ga ni težko.

Jurčkov oder je sicer s smiselno selitvjo k Vodnemu stolpu, zaradi odsotnosti Glavnega odra na Dravi, izgubil občutek kantavtorstva. Prevelik, presvetel, premalo intimen. Je že res, da bi ob stari lokaciji Dravske ulice, festival po dolžini še nekoliko skrajšali, saj bi tako zadnjo postajo festivalske promenade predstavljal Sladolent, pa je kljub vsemu škoda, da je iz kantavtorskega odra nastal pač še en oder, kjer se največkrat sliši blues in rock. Še dobro, da so na njem letos nastopili Orlek, Soulfingers, Mladi Levi in odličen Tomaž Domicelj in tako kljub vsemu izkoristili veličino, nekoč tako priljubljenega in nepogrešljivega odra, ki si ga lahko tako malomeščansko opazoval "zviška" iz Starega mostu čez Dravo. Tega enostavno ni več.

Orlek

Za eno največjih presenečenj pa je letos poskrbel Mladinin oder, ki domuje v klubu Satchmo in podpira alternativo. Odlična ekipa, ki ve kaj dela. Pravzaprav so vsak večer poskrbeli za skriti vrhunec festivala, ko so na oder stopali Dubzilla, 3D Prasci, Generator, Belau, Spotless Minds, Bonnie Lie, ki veljata za fenomenalen performans duo in zamujen vrhunec tistih, ki ju niste uspeli ujeti v živo. Da ne omenjamo shoegaze večera z Žen, Persons From Porlock in Haiku Garden ter zadnjim večerom, ko sta Mito in Šuljo skoraj zasenčila legendarni after party na Minoritih. Alternativa v pravem pomenu besede in definitivno najboljše prizorišče Festivala Lent, ki bi svoj program brez težav razširilo tudi na ostale poletne dneve brezdelja in tarnanja nad mrtvilom mestnega središča.

Bonnie Li

Jazzlent je verjetno s svežim triom GoGo Penguin poskrbel za vrhunec festivala in si že zaradi tega dejstva zagotovil visoko oceno in priljubljenost med obiskovalci festivala. Producent David Braun vsako leto poskrbi, da se na odru avditorija Minoritov pojavi vsaj eno svetovno znano ime jazzerske scene in vsaj en izvajalec, ki pokaže, da jazz ni zgolj glasba sivih petičnežev. Vzpodbudno, predvsem zaradi dejstva, da se je avditorij redno polnil tudi ob obveznem plačilu vstopnine. Sicer pa ima oder kulten status že zaradi legendarnih after partyjev, ki se dogajajo pod tribuno avditorija, ko se ostala prizorišča "ugasnejo".

GoGo Penguin

O Artkampu ni potrebno veliko razpravljati, saj nasplošno velja za najbolj priljubljeno prizorišče festivala, ki v svojo zeleno oazo sredi mesta pritegne staro in mlado. Letošnje skrbno ravnanje z odpadki pa je celotnemu konceptu dalo zgolj piko na i.

Artkamp

Ostaneta še Vetrinjski dvor, ki je letos navdušil predvsem z after partyji v obliki kvalitetnih Jam sessionov in seveda kultne stand-up komedije in KMŠ oder, ki je nekakšno nadomestilo oziroma polnilo prostora, kjer je včasih stal Jurčkov oder. Sicer dobre koncept podpore mladim glasbenikom, ki s vsakovečernimi priredbami že neštetokrat slišanih komadov, niso predstavljali nekega presežka, kaj šele dobre alternative Jurčkovemu odru.

Slaba prilagodljivost organizatorjev

Nekaj krivde slabšega obiska nosi tudi izjemno slaba prilagodljivost organizatorjev, ki tudi v letu 2017 niso poskrbeli za spletno prodajo vstopnic oziroma Lent. Nekaj graje na njihov račun gre tudi zaradi pokrivanja programa oziroma odličnih koncertov, ki nagovarjajo širšo množico in tako med obiskovalce vrivajo neželjeno dilemo, kaj v takšnem primeru obiskati. Uredništvu je še najbolj ostalo v spominu, ko sta se pokrivala nastopa svetovno znanih Stereo MC's in Sudar Percussion, ki bi lahko s vojim tolkalskim preigravanjem glasbe Jean Michele Jarra postali eden izmed vrhuncev festivala, če bi zato imeli zadostno podporo iz tribun, ki je zaradi razdeljenosti publike ni bilo pričakovati.

Ali bo županova obljuba o stalnem odru na Dravi, prihodnje leto poskrbela za drastične ideje bomo še videli, vsekakor pa je festival dolžen nekaj več prilagajanja, kakor tudi zelo zahtevna in na trenutke celo čudna Mariborska publika, če želimo Festival Lent doživljati še naslednjih 25. let. Vrhunec obiska pač ne more biti ognjemet. Nikakor.

Matej Regent
ponedeljek, 3 Julij, 2017 - 16:16 Osveženo: 3. Julij 2017 - 16:16

Soustvarjaj

Komentarji

No pozabili ste da so množični obiski ko imajo revni denar!!!!

+1
-11
-1
Komentar je zaradi veliko negativnih ocen skrit. Prikaži komentar

Dodaj komentar

CAPTCHA
Da bi preprečili nezaželjeno dodajanje vsebin, odgovorite na enostavno vprašanje.
Fill in the blank.

S klikom na gumb Komentiraj se strinjate s pravili komentiranja.