Slika je simbolična.
Nekdanja ministrica za digitalno preobrazbo Emilija Stojmenova Duh je z objavo, v kateri je kritizirala praznovanje martinovega v telovadnici osnovne šole in prisotnost župnika na dogodku, povzročila številne odzive.

Martinovanje je eden najpogostejših praznikov v Sloveniji, povezan z vinom in vinogradniško kulturo. 

Letos so po vsej državi organizirali številne prireditve, a nekdanja ministrica za digitalno preobrazbo Emilija Stojmenova Duh je sprožila razpravo, ko je na družbenem omrežju X kritizirala praznovanje, ki je potekalo v telovadnici ene izmed osnovnih šol. 

Ob tem jo je zmotilo tudi, da bo na dogodku prisoten župnik, zato je pozvala ministrstvo za vzgojo in izobraževanje k ukrepanju. 

Njena objava je povzročila številne odzive, mnogi pa so jo obtožili razdvajanja in nerazumevanja slovenskih tradicij, še posebej vaškega življenja, kjer pogosto ni ustreznih prostorov za večje dogodke. Na njeno objavo se je odzval politolog Mario Plešej.

»To me je spodbudilo k odzivu, saj smo prav včeraj v kraju, imenovanem po svetem Martinu, v Šmartnem pri Slovenj Gradcu, praznovali vaški praznik s podobno prireditvijo v prostorih šole,« je dejal Plešej.

Mnogi kraji ali manjše občine po Sloveniji nimajo veliko primernih prireditvenih prostorov

V Šmartnem pri Slovenj Gradcu praznujejo god svetega Martina že 28 let, pobudnik prireditve pa je bila tamkajšnja župnija. 

Franc Linasi iz Župnije Šmartno pri Slovenj Gradcu je povedal: »Kasneje so predstavniki vaških skupnosti predlagali, da prireditev prestavimo zaradi vremena; nekaj časa so postavljali šotor, letos pa so se odločili za telovadnico

Čeprav se marsikomu odziv nekdanje ministrice zdi nepomemben, ji številni očitajo nerazumevanje slovenskih korenin. 

Plešej je dodal: »Prostor se ni izrabljal v času pouka; ravnatelj ga je odstopil skupnosti. V krajih, kot so Leskovec in Šmartno pri Slovenj Gradcu, nimajo veliko izbire, kam se lahko krajani zatečejo za večje dogodke.«

Linasi je zaključil: »To je mnenje nekaterih, ki pa za skupno življenje krajanov ne prispeva tistega, kar nas navdihuje sveti Martin – ki je povezoval narode od Madžarske do Francije.«

Ko smo mimoidoče povprašali, ali se jim zdi organiziranje takšnih dogodkov v prostorih osnovne šole sporno, pa so večinoma menili, da takšne prireditve niso sporne. 

Janez Smolar je poudaril: »To je naša tradicija, korenine, ki segajo stoletja nazaj. Sveti Martin ni bil slab človek; bil je dobrodelen. Alkohol naj ne bi bil v ospredju, kulturne prireditve pa so sprejemljive.« 

Vinko in Jožica Kokotovič sta dodala: »Meni to ni sporno.« 

Drago pa je menil: »Vaščanom omogočijo veselje enkrat na leto. Ne vem, kaj bi bilo sporno.«

Nekateri so dodali, da objava Stojmenove Duh spominja na čase, ko so katoličani morali svoje versko prepričanje skrivati. »Ta objava me spominja na to, da naj bi utišali ljudi, ki svobodno izražajo svojo vero. Ravnatelji in skupnosti, ki sodelujejo z vsemi krajani, se čutijo pod pritiskom,« je zaključil Plešej.

In kaj odgovarjajo na ministrstvu?

Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje smo vprašali, ali je sporno, če se takšne vrste prireditev organizirajo takšna in podobne prireditve in ali je sporna prisotnost župnika? 

72. člen zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja namreč narekuje, da je v vrtcih in šolah konfesionalna dejavnost dovoljena, kadar se izvaja zunaj programa, ki se opravlja kot javna služba, če časovno in prostorsko ne ovira programa.

»Oddaja prostorov za dejavnost kulturnih in drugih organizacij v lokalnem okolju ni povezana z 72. členom ZOVFI. V tem kontekstu izvedba različnih prireditev ni sporna,« so odgovorili iz ministrstva za vzgojo in izobraževanje.

Komentarji (12)

MihaPiha

Duhovi Stojmenovi so že njeni kolegi povedali, kaj so mislili, ko so ukrepali proti njej. Marš nazaj v Makedonija, če ti naša kultura ne paše. Fuj, smrdljivka!

TotiŠtajerc (ni preverjeno)

Ti hepan potegjeni pa spizdi nazaj v Azijo v Betlehem, pa totega pedofilskega župnika Gnido si peli zraven. Župniki so blagoslavljali orožje, ki ga je SS dostavljal domobrancem, da so s tem orožjem klali domobranci Slovence. Vedno ko je treba zbrati stran, se kler postavi proti Slovencem.

In reply to by MihaPiha

janban (ni preverjeno)

Še premalo ga je blagoslovil

In reply to by TotiŠtajerc (ni preverjeno)

Niko i Ništa (ni preverjeno)

Ali dobro pušiš
Zadnjič si nisi umil zobkov sine

In reply to by TotiŠtajerc (ni preverjeno)

U2 (ni preverjeno)

Govno...

MarburgerAdder (ni preverjeno)

Zakaj ne praznujete v vaški cerkvi? Vaške običaje z vaškim župnikom v vaški cerkvi ...

Pijani Đuro (ni preverjeno)

Če bi bila v kraju kaka mošeja sv. Martina, bi pili in bruhali tam.
V cerkvi pa se ne spodobi vesti nespodobno.

In reply to by MarburgerAdder (ni preverjeno)

starijebačprveklase (ni preverjeno)

makedonk ne jebem

Pijani Đuro (ni preverjeno)

Ker ti ne dajo ali ker ne moreš več?

In reply to by starijebačprveklase (ni preverjeno)

janek_1 (ni preverjeno)

bolana baba

Škof Slomšek (ni preverjeno)

Šolska telovadnica je idealen kraj za martinovanje.

Pitje je tudi neke vrste šport, podoben dvigovanju uteži,
le da tu pač dviguješ kozarec, majolko, flašo in flaškon.

Makedonka pojma nima, kaj je to slovenska kultura in šport.

Kdor ne skače, ni Slovenc!
Kdor ne pije vina, ni Slovenc!

Georgi Bolgarev (ni preverjeno)

Med makedonščino in bolgarščino je manj razlik kot med štajerščino in prekmurščino.
Makedonski narod so si izmislili srbski komunisti.

Starejše novice